Friday 25 February 2011

setiap yang hidup pasti akan mati

 Allah SWT telah berfirman di dalam surah ali-Imran ayat 185:


كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ 

Maksudnya: “Tiap-tiap yang bernyawa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahala kalian”.


Sungguh Allah SWT Maha Berkuasa dan sesungguhnya Allah SWT jua yang kekal dan abadi selama-lamanya.minggu ni ada dua berita kematian yang cik bunga dengar. Satu mengenai berita kematian arwah ibu kepada member cik bunga dan satu lagi adik member cik bunga. Semoga roh mereka dicucuri rahmat dan inayah Allah SWT dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Hanya iman dan takwa yang menjadi bekalan kita di akhirat sana. 


Pertanyaan yang setiap kali keluar dari otak cik bunga ni ialah bila pula turn kita?dah cukup ke amalan yang kita nak usung pegi akhirat nanti?and camne kalau aku gagal di hadapan Allah SWT dalam menjalankan tugas dan amanah sebagai khalifah Allah di bumi pinjamanNya ini?Ya Allah, sungguh aku takut dalam menghadapi kematian dan aku malu ingin bertemu denganMu kerana kurangnya amalanku untuk dijadikan tiket ke syurgaMu yang fana. Aku begitu kerdil di hadapanMu Ya Allah.Andai aku tewas di medan amanahMu maka Kau pimpinlah aku kembali ke pangkal jalanMu yang benar.
Akhirnya..aku mohon Ya Allah agar Kau sentiasa merahmati dan melindungi diriku, keluargaku, teman-temanku dan seluruh umat muslimin dan muslimat di sepanjang zaman.

























No comments:

Post a Comment